Regulamin
§ 1. Postanowienia ogólne
1. Niniejszy Regulamin określa przedmiot świadczenia usług, odpowiedzialność oraz zasad przebywania na terenie Kompleksu „Domy pod Babią” położonego w miejscowości Zawoja.
2. Regulamin jest integralna częścią umowy, do zawarcia której dochodzi w momencie zakwaterowania jak również poprzez dokonanie czynności konkludentnych (tj. dorozumianych) w szczególności poprzez dokonanie rezerwacji i/lub dokonanie wpłaty zaliczki lub całej opłaty za pobyt. Dokonując powyższych czynności każdy Gość potwierdza, iż zapoznał się z Regulaminem, akceptuje i wyraża zgodę na warunki zawarte w Regulaminie.
3. Podmiotem świadczącym usługi jest EMPTOR Rafał Tusznio z siedzibą w Krakowie przy ul. Radzikowskiego 77a/54, NIP: 663-11-26-564.
4. Definicje:
1. Kompleks „Domy pod Babią” (zwaną w dalszej części Regulaminu „Kompleksem”) – cała infrastruktura znajdująca się na działce pod adresami Zawoja 2911 i Zawoja 2912, domy mieszkalne oraz infrastruktura rekreacyjna: miejsca grillowe, sauna, ruska bania, plac zabaw, basen.
2. Dom – obiekt lub obiekty mieszkalne wchodzące w skład kompleksu „Domy pod Babia”
3. Budynek gospodarczy – obiekt niemieszkalny, stanowiący zaplecze techniczne kompleksu oraz w części przeznaczonej dla Gości miejsce przechowywania sprzętu sportowego oraz rekreacyjnego na użytek Gości.
4. Wynajmujący – EMPTOR Rafał Tusznio, ul. Radzikowskiego 77a/54, 31-315 Kraków.
5. Najemca/Gość – osoba dokonująca najmu, zakwaterowana, korzystająca z domu i z usług w Kompleksie „Domy pod Babią”.
5. Regulamin obowiązuje wszystkie osoby przebywające na terenie Kompleksu „Domy pod Babią”.
6. Regulamin jest dostępny do wglądu w Domu lub na stronie internetowej www.domypodbabia.pl
7. Parking na terenie kompleksu przeznaczony dla Gości jest bezpłatny, niestrzeżony i monitorowany. Parkowanie dozwolone jest wyłącznie w wyznaczonym do tego miejscu.
8. Teren Kompleksu „Domy pod Babią” nie może być wykorzystywany w celach komercyjnych i reklamowych bez zgody właścicieli miejsca. Tego rodzaju działania zostaną uregulowane odrębną umową na warunkach i zasadach w niej określonych.
9. Najemca chcąc udokumentować transakcję fakturą VAT powinien w momencie dokonywania
rezerwacji zgłosić ten fakt Wynajmującemu i podać dane nabywcy.
§ 2. Rezerwacja i płatności
1. Warunkiem rezerwacji Domu jest wpłata zadatku w wysokości 30% całości kwoty wynajmu wskazanej na dokumencie potwierdzenia rezerwacji. Rezerwacja jest potwierdzona w chwili zaksięgowania zadatku na koncie Wynajmującego lub po przesłaniu przez Najemcę potwierdzenia przelewu. Czas na dokonanie wpłaty zaliczki wynosi 48 godzin. Brak wpłaty zadatku rozumiemy jest jako rezygnacja.
2. W przypadku rezygnacji z rezerwacji wpłacony zadatek nie podlega zwrotowi.
3. W przypadku, gdy Gość nie pojawi się w Kompleksie w planowanym dniu przyjazdu, oznacza to rezygnację Gościa z rezerwacji i wpłacona kwota za pobyt nie zostanie zwrócona.
4. Pozostała część kwoty za pobyt wynikająca z dokumentu potwierdzenia rezerwacji jest pobierana z góry, na konto najpóźniej do 14 dni roboczych przed przyjazdem.
5. W przypadku wcześniejszego wyjazdu, nie przysługuje prawo zwrotu pieniędzy za niewykorzystane dni pobytu.
Najemca zobowiązany jest do okazania dokumentu tożsamości w celu potwierdzenia tożsamości w dniu przyjazdu oraz wskazania pozostałych Gości.
6. Życzenie przedłużenia pobytu o kolejne dni poza okres wskazanym w rezerwacji, Gość powinien zgłosić Wynajmującemu do godziny 20:00 dnia poprzedzającego dzień, w którym upływa termin najmu domu. Przedłużenie pobytu jest możliwe w zależności od posiadanych wolnych terminów. Przedłużenie pobytu jest dodatkowo płatne.
7. W momencie dokonywania rezerwacji Najemca wyraża zgodę na umieszczenie swoich danych osobowych w bazie danych Wynajmującego. Dane te będą wykorzystywane wyłącznie w celu umożliwienia przeprowadzenia pełnego procesu rezerwacji.
8. Administratorem danych osobowych jest EMPTOR Rafał Tusznio z siedzibą w Krakowie przy ul. Radzikowskiego 77a/54. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych znajdują się na stronie internetowej www.domypodbabia.pl w zakładce „Polityka prywatności”.
§ 3. Pobyt i zakwaterowanie
1. Na terenie kompleksu obowiązuje cisza nocna w godzinach 22:00 – 7:00.
2. Osoby odwiedzające/niezakwaterowane mogą przebywać na terenie Kompleksu w godzinach 7:00-22:00
3. Zakwaterowanie i wykwaterowanie następuje na terenie Kompleksu „Domy pod Babią” w obecności Wynajmującego lub osoby przez niego upoważnionej.
4. Doba hotelowa zaczyna się o godz. 15:00 w dniu przyjazdu, a kończy o godz. 11:00 w dniu wyjazdu. Możliwe są indywidualne godziny przyjazdu i wyjazdu, do ustalenia z Wynajmującym.
5. Wynajem dotyczy każdorazowo całego Domu na terenie Kompleksu „Domy pod Babią.” dla maksymalnie 8 osób. Minimalny czas wynajęcia to 2 doby.
6. Gość zobowiązany jest do poinformowania Wynajmującego o planowanej godzinie dotarcia do
Domu, najpóźniej na 2 godziny przed przyjazdem.
7. Pozostanie na terenie obiektu lub pozostawienie swoich rzeczy, bez wcześniejszego ustalenia z Wynajmującym po godzinie 11:00 w dniu wyjazdu jest traktowane jako przedłużenie pobytu, a Wynajmujący ma prawo naliczyć opłatę za kolejną dobę według obowiązującego cennika.
8. Przedmioty pozostawione przez Gości na terenie obiektu, po zakończeniu pobytu nie będą przechowywane.
9. Umowa zawarta pomiędzy Wynajmującym Kompleksem „Domy pod Babią” a Gościem obejmuje tylko i wyłącznie wynajem Domu i przynależną do niego infrastrukturę rekreacyjną. Nie obejmuje dojazdu, wyżywienia oraz organizacji czasu pobytu.
10. Palenie ogniska i grilla może odbyć się tylko w miejscu do tego wyznaczonym przez Wynajmującego.
11. W pomieszczeniach mieszkalnych oraz innych obiektach na terenie Kompleksu „Domy pod Babią” obowiązuje całkowity zakaz palenia wyrobów tytoniowych.
12. Za naruszenie punktu 10 i 11 niniejszego paragrafu Gość może zostać obciążony dodatkową karą pieniężną w wysokości do 1000 zł.
13. Palenie na zewnątrz Domu jest możliwe, jednak obowiązuje wyrzucanie niedopałków do specjalnie przygotowanych pojemników na terenie Kompleksu.
14. W Domu nie można chodzić w zabłoconych i mokrych butach. Prosimy o używanie obuwia zmiennego wewnątrz Domu.
15. W Domku obowiązuje segregacja śmieci.
16. Obowiązuje całkowity zakaz wynoszenia z Domu elementów jego wyposażenia (np. meble, urządzenia elektryczne, ręczniki, poduszki, talerze itp.).
17. Zakaz opisany w pkt. 16. nie dotyczy koszy piknikowych, rowerów, zestawu do nordic walking i innych rzeczy udostępnionych Gościom do wykorzystania również poza terenem Kompleksu w trakcie pobytu. Wszystkie rzeczy po wykorzystaniu ich podlegają zwrotowi.
18. Dozwolone jest używanie kuchennych akcesoriów oraz tekstyliów na tarasie przyległym do Domu.
19. Każdorazowo Gość opuszczający Dom, ze względów bezpieczeństwa, powinien zgasić światło, zakręcić krany oraz zamknąć okna i drzwi (poprzez zatrzaśnięcie).
20. Gość otrzymuje unikalny kod, który umożliwia mu dostęp do Domu, bramy i budynku gospodarczego.
21. Pozostawienie rzeczy osobistych w pomieszczeniach wspólnych Kompleksu „Domy pod Babią”, takich jak np. taras, altana jest wyłącznie na własną odpowiedzialność.
22. Obsługa obiektu nie ma prawa bez zgody Gościa wchodzić do wynajętego Domu, a tym bardziej przemieszczania jego osobistych rzeczy. Prawo wejścia do wynajętego Domu pozostawia się jedynie w przypadku zauważenia zagrożeń bezpieczeństwa Gości lub w przypadku niestosowania się Gości do Regulaminu Domu.
23. Najemca zobowiązany jest używać Domu zgodnie z jego właściwościami i przeznaczeniem.
24. Dom jest wyposażony w wolnostojący piec żeliwny „kozę” / kominek. Do palenia w „kozie” /kominku używa się wyłącznie udostępnionego przez Wynajmującego drewna. Zabrania się stawiania przedmiotów na rozgrzanym piecu, używania i przechowywania podpałek płynnych, palenia opałem niedostarczonym przez Wynajmującego oraz doprowadzania do zadymienia pomieszczeń Domu. Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia ciała, uszczerbku na zdrowiu lub inne szkody powstałe w wyniku nieszczęśliwego wypadku będącego wynikiem nieprawidłowego korzystania z pieca przez Gościa i osoby przez niego wskazane jako przebywające wraz z nim w Domu w okresie najmu.
25. W Domu, w widocznym miejscu znajdują się gaśnice, których należy użyć w przypadku pojawienia się ognia oraz należy niezwłocznie o tym zdarzeniu poinformować Wynajmującego. Nieuzasadnione użycie gaśnicy wiąże się z karą w wysokości 350 zł za sprzątanie i nową gaśnicę.
26. Ze względu na wymagania ochrony przeciwpożarowej w Domu zabrania się:
A. Używać jakichkolwiek przyrządów lub aparatów zasilanych energią elektryczną lub gazową, nie będących wyposażeniem tych pomieszczeń i mogących wytworzyć zagrożenie pożarowe np. grzałek elektrycznych, grzejników, palników gazowych.
B. Wnoszenia łatwopalnych materiałów, materiałów wybuchowych, fajerwerków oraz materiałów o nieprzyjemnym zapachu.
C. Rozpalanie ogniska lub używanie grilla możliwe jest wyłącznie w miejscu do tego przeznaczonym. Na terenie lasu obowiązuje CAŁKOWITY ZAKAZ używania otwartego ognia.
27. W przypadku wystąpienia usterek technicznych Gość proszony jest o jak najszybsze zgłaszanie ich Wynajmującemu, co umożliwi odpowiednią reakcję oraz działanie.
28. Gość nie ma prawa bez wcześniejszej pisemnej zgody Wynajmującego Kompleksu „Domy pod Babią”, dokonywać jakichkolwiek napraw lub czynić jakichkolwiek nakładów lub zmian w Domu i na jego terenie. O konieczności dokonania napraw lub nakładów Najemca zobowiązany jest niezwłocznie poinformować Wynajmującego.
29. Uwagi co do zastanych uszkodzeń i zniszczeń należy zgłosić natychmiast do Wynajmującego. Wynajmujący dopuszcza możliwość stwierdzenia uszkodzeń tzw. ukrytych. Brak uwag ze strony Gościa, co do takich uszkodzeń w ciągu 4 godzin po otrzymaniu kluczy oznacza, że Gość nie ma zastrzeżeń co do całego Kompleksu, a wszystkie urządzenia i meble znajdują się w ilości zgodnej z zestawieniem wyposażenia i w dobrym stanie.
30. Cena usług świadczonych przez właściciela nie obejmuje kosztów ubezpieczenia. Z usług korzystają Goście na własne ryzyko. Za doznane urazy, szkody i zniszczenie majątku (szkody spowodowane na zdrowiu i majątku trzeciej osoby), również za kradzież bagaży w czasie całego pobytu, właściciel nie ponosi odpowiedzialności.
§ 4. Odpowiedzialność Gości
1. Goście po przyjeździe, ale przed zakwaterowaniem zobowiązani są odebrać Dom, tzn. sprawdzić stan wyposażenia m.in meble, okna, kabinę prysznicową i pozostałe urządzenia znajdujące się w Domu.
2. Gość ponosi całkowitą odpowiedzialność materialną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia, zniszczenia przedmiotów wyposażenia lub urządzeń technicznych powstałe z ich winy umyślnej lub nieumyślnej.
3. Najemca ponosi pełną odpowiedzialność za ewentualne szkody spowodowane przez osoby odwiedzające/niezameldowane oraz osoby im towarzyszące.
4. Za bezpieczeństwo dzieci na terenie obiektu odpowiadają Rodzice lub Opiekunowie.
5. Gość nie może przekazywać, udostępniać, podnajmować Domu osobom trzecim; Dom nie może być zamieszkany lub użytkowany przez większą ilość osób i dni, aniżeli zgłoszoną przy rezerwacji i wpłacie zadatku.
6. Goście odpowiadają finansowo za szkody powstałe z ich winy w domu w czasie ich pobytu i wyrażają zgodę na to, aby wszelkie naprawy zniszczeń, uzupełnienie braków w wyposażeniu lub usunięcia usterek wykonane zostały na ich koszt lub do zapłaty odszkodowania w pełni pokrywającego wartość poniesionych strat, najpóźniej w dniu wyjazdu gotówką do rąk Wynajmującego lub osoby odpowiedzialnej za klucze. Wynajmujący uszkodzonego mienia decyduje o sposobie naprawienia szkody. W szczególnych przypadkach ewentualne szkody będą rozliczane do 7 dni po wykwaterowaniu według wyceny sporządzonej przez Wynajmującego na podstawie cen rynkowych. Wynajmujący ma prawo wystawić Gościom fakturę, która pokryje koszty zniszczeń.
8. Opiekunowie prawni ponosić będą odpowiedzialność materialną za wszelkie szkody przedmiotów wyposażenia i urządzeń technicznych powstałe w wyniku działania dzieci.
§ 5. Odpowiedzialność Wynajmującego
1. Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za przejściowe niedogodności występujące u niezależnych dostawców spowodowane np. czasowym brakiem wody, prądu, internetu itp.
2. Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za sytuacje, awarie i ich skutki od niego niezależne.
3. Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie lub utratę samochodu lub innego pojazdu należącego do Gościa.
4. Wynajmujący zastrzega sobie prawo do żądania opuszczenia Domu, Gościom nie przestrzegającym Regulaminu, a także w sytuacji, gdy Goście szczególnie zakłócają spokój innym osobom przebywającym w najbliższej okolicy np. sąsiadom.
5. Za rzeczy pozostawione w Domu Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności. Prosimy o zachowanie należytej staranności związanej z zamykaniem okien i drzwi w momencie opuszczania domu.
6. Wynajmujący zastrzega sobie prawo do odwołania rezerwacji z przyczyn losowych, niezależnych od niego, wraz ze zwrotem poniesionych kosztów rezerwacyjnych na konto Gościa w terminie 7 dni.
7. Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za przedmioty pozostawione przez Gości na terenie obiektu.
8. Wynajmujący nie odpowiada za wypadki będące konsekwencją nieodpowiedzialnego zachowania Gości, bądź niezgodnego z Regulaminem miejsca pobytu.
§ 6. Zasady dotyczące pobytu zwierząt
1. Zwierzęta w Kompleksie „Domy pod Babią” są akceptowane tylko po wcześniejszym uzgodnieniu z Wynajmującym.
2. Opłata jednorazowa to 150 zł.
3. Zwierzaki powinny mieć swoje legowiska.
4. Pobyt psa tylko z ważnym świadectwem szczepień. Właściciele psów zobowiązani są do sprzątania terenu po swoich pupilach.
5. Obecność zwierząt nie może zakłócać wypoczynku innym.
6. Zwierzaki nie mogą spać na kanapie i łóżkach.
7. Zwierzęta nie mogą zagrażać i przeszkadzać osobom mieszkającym w pobliżu.
8. Pies na terenie ośrodka musi być pod pełną kontrolą właściciela psa.
9. Zwierzę nie może przebywać samo w Domu.
10. Psy muszą być wyprowadzane na smyczy, pod opieką właściciela bądź osoby upoważnionej.
11. Psy ras uznawanych za agresywne należy prowadzić na smyczy i w kagańcu.
12. Właściciel psa pokrywa koszty wszelkich szkód spowodowanych przez swojego psa.
§ 7. Plac zabaw
1. Wynajmujący oddaje do użytku plac zabaw dla dzieci jednak nie ponosi odpowiedzialności za bezpieczeństwo i zdrowie korzystających z niego dzieci. Całkowitą odpowiedzialność ponoszą rodzice bądź opiekunowie prawni.
§ 8. Reklamacje
1. Goście mają prawo zgłosić Wynajmującemu reklamację osobiście, telefonicznie lub pisemnie.
2. Reklamacje nie mają wpływu na termin trwającego pobytu i wysokość opłaty.
3. Wynajmujący zastrzega sobie prawo do odpowiedzi na reklamację do 14 dni od daty zgłoszenia.
4. Prawem właściwym dla sporów pomiędzy Wynajmującym a Gościem jest prawo polskie. Ewentualne spory rozstrzygane będą polubownie, a w przypadku nieporozumienia sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Wynajmującego